måndag 22 december 2008

Julhandeln

Imorse var det i vanlig ordning så att jag inte hade köpt klart alla julklappar fastän det bara var två dagar kvar till julafton. Men nu är det emellertid gjort. Planerar att ta det lugnt resten av kvällen, kanske börja läsa min nyinköpta bok?
Jag vet, visst är jag hemsk som köper saker till mig själv när jag julhandlar? Kunde bara inte låta bli. Det var ju "ta 4 betala för 3" herregud! Då slänger man i en till sig själv. Kunde inte motstå denna när jag såg den: Frihetsdrottningen Skuggornas Rike av Christian Jacq.
Det är ju dock så att jag redan har en hel hög böcker från biblioteket som kanske borde prioriteras att läsas ut först? Jag får nog lugna ner mig lite innan jag far iväg till Egypten år 1590 f. Kr., återkommer om denna bok senare.

Det här är ett problem som jag har, att jag slänger mig över i princip vilken bok somhelst vilket resulterar i att jag alltid läser omkring 5st samtidigt. Just nu är det dock bara 3st; Stolthet och fördom, En midsommarnattsdröm (som i o försej är en pjäs) och Vinden är min mor som är en (hitills) underbar bok som jag råkade snubbla över av ren händelse.

Nej nu ska jag nog allt slå in alla julklappar som ligger och väntar på bordet. Får hoppas att julklappspappret räcker, finns risk för att det inte gör det. Sen väntar en stor kopp grönt te på mig i soffan, mm jag riktigt myser över både ledighet och julen som närmar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar