söndag 22 februari 2009

Söndagscitat - Grabben i graven bredvid

”Vi gick på nån restaurang och jag har inte en aning om vad vi åt eller vad vi sa. Jo, en sak. När jag ville betala för oss båda sa hon: ”Ja tack. För jag fyller trettiofem år idag. Och det får bli min present.”
Då begrep jag två saker på en gång.
Hon räknade inte med fler presenter.
Och jag var kär i henne.
Det sa inte klick precis. Det kändes mera som när jag råkade luta mej mot elstängslet.”

Många av er har säkert redan räknat ut att detta kommer ifrån Grabben i graven bredvid. Jag har läst den en gång tidigare och hittade den nyligen på Myrorna för 5kr, så den köptes och lästes om förra veckan när jag var sjuk. En rolig bok som verkligen får en att må bra. Den här delen ovanför visar perfekt vad det är jag gillar med boken. Den är rätt på, ärlig och rolig. Samtidigt så har den en hög igenkänningsfaktor. En bra bok som går snabbt att läsa och som också snabbt får upp humöret.

Såg för övrigt filmen rätt nyligen och lade märke till att boken står i hennes bokhylla bredvid fotot på Örjan om jag inte minns fel. Det var väl förmodligen inget nytt men eftersom den gamla TV:n var så dålig bild på så har detta inte upptäckts av mig förrän nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar