fredag 6 mars 2009

Ni vet att ni älskar mig


Jag har varken sett serien Gossip Girl eller läst någon bok tidigare men nu råkade jag komma över Ni vet att ni älskar mig av Cecily von Ziegesar. Jag bestämde mig för att ge den en chans och visst, den är inte dålig men det är väl inte heller den bästa bok jag läst.

Det är många olika historier som vävs samman. Vi får bland annat möta den kärlekskranke Daniel som skriver poesi och älskar Serena som förut var bästa vän med Blair som är tillsammans med Nate som inte alls vill plugga på Yale med sin flickvän. Vi får även möta Vanessa som gillar Daniel men är ihop med Clark. Och inte att förglömma - Daniels syster Jenny som börjar fatta tycke för Nate.

Det är ett enda virrvarr av kärlekshistorier och kompisrelationer men mitt i allting fattar jag ändå ett visst tycke för det hela. Själva historien är okej men inte så mycket mer, däremot gillar jag hur författaren lyckas gå emellan olika personers tankar och reflektioner utan att det blir rörigt.

Boken har väl inte direkt fått mig att vilja börja se Gossip Girl men den var ändå bättre än jag väntat mig, den var faktiskt helt okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar