måndag 30 mars 2009

Nu får jag skärpa mig!

Jag lovade mig själv att försöka läsa en bok åt gången det här året! Möjligen två. Tror ni att jag höll det eller? Nej inte ett dugg! Nu växlade jag mellan En plats i solen och Varsel och jag försöker att läsa så ofta jag kan och det funkade riktigt bra. Pride and prejudice ligger lite på is ett tag, är inte riktigt på Austen-humör. Så två böcker var väl rätt okej men ja... så klantade jag till det.

Jag tog en tripp in till biblioteket i väntan på bussen idag. Jag hade inte planerat att låna något eftersom jag ändå inte har tid och dessutom har två böcker på g redan. Sedan råkade jag gå förbi en hylla jag inte skulle ha gått förbi - och så hux flux låg Anne på Grönkulla i min väska när jag kom ut därifrån. Att jag aldrig skärper mig!

Men samtidigt som jag är irriterad på mig själv så är det total lycka och läsglädje att läsa den tredje boken i serien om Anne. Den är dessutom bara omkring 300sidor så den lär gå rätt fort och så kan jag återgå till de andra två böckerna. Men tills dess kan jag förlora mig i Avonleas målande och vackra värld.





Bilden är från min favorit bland filmatiseringarna och den gjordes 1988 vill jag minnas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar