söndag 8 maj 2011

Söndagscitat - Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket

” ”Om det händer något intressant så tänker jag bara på att jag ska berätta det för dig så exakt som möjligt senare. I dag på väg till skolan såg jag en daggmask som hade torkat på asfalten och klibbats fast. Hade jag berättat det för någon i skolan så hade de bara skrattat. Men när jag tänkte på daggmasken så visste jag helt säkert att du skulle förstå. Det var bara jobbigt att vänta hela dagen.”
”Vad tänkte du?”
”Att den såg ledsen ut.” ”

Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket, av Gunnar Ardelius (s. 24).

Precis så ska det vara på något sätt, att det känns viktigt att berätta om en fastklibbad torr daggmask.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar