tisdag 6 september 2011

50 böcker i sommar – 21 st lästa!

Nu när sommar är slut tänkte jag göra en liten avcheckning på hur många böcker jag läst av de 50st böcker jag tidigare gjorde lista på att jag ville läsa i sommar. Det har dock blivit mycket kurslitteratur och andra böcker så resultatet är inte fullt så imponerande som det kunde ha varit ;)


Jag har läst:
Fatta eld, av Suzanne Collins
Morden i Badgers drift, av Caroline Graham
Innan jag dör, av Jenny Downham
Mio min Mio, av Astrid Lindgren
Revolt, av Suzanne Collins
Cirkeln, av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
Enligt Maria Magdalena, av Marianne Fredriksson
Bli vän med kroppen och maten, av Camilla Porsman
Flickan och skulden, av Katarina Wennstam
Bröderna Lejonhjärta, av Astrid Lindgren
Ronja Rövardotter, av Astrid Lindgren
Aprilhäxan, av Majgull Axelsson
Madicken, av Astrid Lindgren
Britt-Mari lättar sitt hjärta, av Astrid Lindgren
En brors berättelse, av Richard Pelzer
Högläsaren, av Bernhard Schlink
Kort kjol, av Christina Wahldén
Trasig, av Shy Keenan
Det jag inte säger, av Katja Timgren
Tusen gånger starkare, av Christina Herrström
Katitzi, av Katarina Taikon

Hann inte med alla böcker jag ville läsa, inte ens hälften, men då har jag å andra sidan många intressanta böcker kvar att frossa i till framtiden!
Av de 21st böcker från listan som jag läste så var det många som var väldigt bra och få som var dåliga, även om vissa var en besvikelse. Många läsvärda böcker i alla fall, flera tål omläsningar!

Snart kommer min läslista inför hösten, vilken kommer att bestå av många resor tillbaka i historien...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar