måndag 14 november 2011

Reserverade böcker på biblioteket

Nu ska jag snart hoppa upp på cykeln och ta mig till biblioteket. Det ligger nämligen böcker där och väntar på mig i reservationshyllan. Tycker att det här med reservationshylla är en himla smidig sak, det går så snabbt och lätt att komma dit, ta sina böcker, låna dem och så kånka iväg med dem. Jättebra när man är lite stressad! Således är min reservationslista på biblioteket ganska lång och välfylld, men i många böcker är jag på andra eller tredje, eller som värst sjunde köplats, så en viss väntan får man räkna med.

Hur gör ni? Brukar ni reservera böcker eller går ni alltid runt bland hyllorna och letar?

2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig reserverat en bok, men blir lite sugen nu när du tar upp ämnet. Oftast väntar jag tills den specifika boken kommer ut som pocket, men ibland blir den väntan olidlig...då hade det varit skönt att vara med på en kölista...hm...du gav mig något att fundera på. För i vanliga fall brukar jag endast gå runt bland hyllorna och låna det som jag känner igen och är nyfiken på. Eventuellt även leta upp någon som står på hyllan...:-)

    SvaraRadera
  2. Jag reserverar ibland när det är en bok jag verkligen vill läsa, men annars tycker jag att det är jättestressande att man måste hämta böckerna inom några dagar. Oftast är det så att jag läser andra böcker då och inte har tid med en massa reservationer som växer på hög! Men det är jättebra att möjligheten finns! :)

    SvaraRadera