fredag 10 februari 2012

Två nya deckarförfattare

Jag anmälde mig i början av månaden till Läsutmaning: Februari - Två nya deckarförfattare hos beasbokhylla och valde då böckerna I djävulens spår av Jean-Christophe Grangé och den första boken i Irene Huss-serien, Den krossade tanghästen av Helene Tursten.

I djävulens spår valde jag trots att jag redan börjat läsa den och det är ju därför en liten fuskis men jag har sådana problem med att komma igenom den. Jag vet inte riktigt vad det är, den är ju rätt spännande och jag tycker att det är ett intressant fall. Men kanske är det språket som är problemet, eller att det helt enkelt går lite för sakta? Vad problemet nu än är, så ska jag läsa den nu i februari! Tänkte att läsutmaningen kan bli en skjuts i rätt riktning!

Den krossade tanghästen har jag varit intresserad av ett tag. Eller kanske inte egentligen just denna, utan snarare serien om Irene Huss. Jag tycker att filmerna är bra och har därför blivit sugen på att se om även böckerna är bra och det kändes då logiskt att börja med den första boken. Har inte börjat läsa den än men ska ta tag i det snart så jag hinner klart med den innan februari slut..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar