tisdag 20 mars 2012

Böcker på F i bokhyllan!


Här är några böcker som börjar på F i min bokhylla; Flickvännen, Friskt mod Katinka!, Freja - Sagan om Valhalla, Frihetsdrottningen - Skuggornas rike, Förnuft och känsla och Fem reser till havet.

Flickvännen - Köpte denna på förra årets bokrea och tyckte mycket om den. Minns att huvudpersonen stannade kvar med mig ett bra tag och att jag funderade över vad som hände henne. Titeln gör en bra förklaring av handlingen, för att vara flickvän är så huvudpersonen tycks förklara sin egen person och sitt liv.

Friskt mod Katinka! - Jag vet att jag läste denna många gånger som liten men nu minns jag inte riktigt vad den handlade om. Har tänkt läsa om den för att se om jag fortfarande gillar den.

Freja - Sagan om Valhalla - En tolkning av den nordiska mytologins gudar. En bra bok i början av en bra trilogi, dock är den väl bitvis en aning seg.

Frihetsdrottningen - Skuggornas rike - Ja herrejösses det måste ha varit en massa år sedan jag köpte den här boken och jag har fortfarande inte läst den. Skandal! Den verkar ju bra så nu ska jag snart komma till skott med att läsa den!

Förnuft och känsla - Det var länge sedan jag läste den och skulle nog gärna läsa om den snart, men först ska jag läsa igenom de böcker av Austen som jag ännu inte läst, med början i Övertalning!

Fem reser till havet - Gudars vad jag älskade fem-böckerna när jag var liten. Följde med dem på alla äventyr och lekte att jag själv var på äventyr med dem i vår trädgård och låtsades att vi räddade någon professor som fångats i förrådet. Blytons böcker var en stor anledning till mitt läsintresse och jag läser fortfarande gärna femböckerna, för de är riktigt bra nu också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar