måndag 5 mars 2012

Slut på Vinterns läslista!

Nu är nog allt vintern slut och har börjat övergå i vår och således är det slut på tiden för Vinterns läslista där jag skrev upp 20st böcker jag ville läsa under vintern. Såhär blev resultatet:

Läste:
Varför gråter inte Emma? av Magnus Wennerholm och Emma Jangestig
Den försvunna prinsen, av Deborah Cadbury
O.S.A., av Denise Rudberg
Min typ brorsa, av Johanna Lindbäck
Marley och jag, av John Grogan
Bakom stängda dörrar av Kristina Hansen, Agneta Cras och Bengt-Åke Cras
Antiloper, av Ester Roxberg
En julsaga, av Charles Dickens
Min bästa väns dotter, av Dorothy Koomson
Jag är ingen häxa, av Kim M. Kimselius
I häxornas tid, av Maj Bylock
I väntan på Godot, av Samuel Beckett
Ödets hav, av Elisabet Nemert
Om Jesus, av Jonas Gardell
I djävulens spår, av Jean-Christophe Grangé
Den röda bokstaven, av Nathaniel Hawthorne


Läste inte:
Övertalning, av Jane Austen
Två städer, av Charles Dickens
En dag, av David Nicholls
Presidentens hustru, av Curtis Sittenfeld


Jag har alltså läst 16st av 20 böcker. Jag tror nog emellertid att jag försöker flytta över de resterande till Vårens läslista. Men hur som så är 16 av 20 ett rätt bra resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar