måndag 2 april 2012

Läst i Mars 2012

  • Borgen i fjärran, av Maj Bylock - 127 sidor (Recension här)
  • Carrie, av Stephen King - 229 sidor (Recension här)
  • Det gyllene svärdet, av Maj Bylock - 107 sidor (Recension här)
  • Drakskeppet, av Maj Bylock - 114 sidor (Recension här)
  • Eva&Adam - En midsommarnattsmardröm, av Måns Gahrton och Johan Unenge - 160 sidor (Recension här)
  • Eva & Adam - Inte som en dans, av Måns Gahrton och Johan Unenge - 165 sidor
  • Fem på rymmarstråt, av Enid Blyton - 130 sidor
  • Hittebarnet, av Katerina Janouch - 449 sidor (Recension här)
  • Jag låter mig inte skrämmas, av Lydia Cacho - 269 sidor
  • Mias systrar, av Maria Eriksson och Kerstin Weigl - 402 sidor
  • Nord och Syd, av John Jakes - 794 sidor
  • Onkel Toms stuga, av Harriet Breecher Stowe - 232 sidor (Recension här)
  • Skamfläck, av Caroline Engvall - 227 sidor
  • Vad är verksamt i psykoterapi?, av Björn Philips och Rolf Holmqvist - 240 sidor
  • Åter till Cold Mountain, av Charles Frazier - 401 sidor (Recension här)
  • Ön, av Lotta Lundberg - 311 sidor (Recension här)
Antal böcker lästa:  16st
Skönlitteratur:  12st
Facklitteratur: 1st
Barn- och ungdomslitteratur: 6st
Sanna historier: 3st
Pocket: 2st
Inbundna:  16st
Omläsningar: 7st
Kvinnliga författare: 10st
Manliga författare:  6st

Antal sidor lästa:  4 357 sidor
De böcker jag tyckte bäst om var: Hittebarnet, Nord och Syd, Mias systrar, och Skamfläck.
(Rödmarkerade = Läst innan)

4 kommentarer:

  1. Imponerande! Jag hann med tre stycken... Jag får ta mig i kragen och avsätta mer tid till läsningen helt enkelt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helst skulle man ju sitta hela dagarna och läsa :)

      Radera
  2. Hur var Nord och syd? Jag har sett tv-serien och är lite nyfiken på böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte att den var riktigt bra faktiskt, bättre än vad jag trodde. Tänkte skriva en recension om den senare ;) Men gillar du serien tror jag absolut att du tycker om boken, för serien har fångat boken väldigt bra :)

      Radera