torsdag 31 maj 2012

Slut på Vårens läslista!

Nu när maj månad snart är förbi är det slut på Vårens läslista och såhär gick det:

Läste:
En dag, av David Nicholls
Sankta Psyko, av Johan Theorin
Skamfläck, av Caroline Engvall
Nord & Syd, av John Jakes
Carrie, av Stephen King
Jag låter mig inte skrämmas, av Lydia Cacho
Alexandras rum, av Anna Mattsson
Jag kommer sen, av Eva Wiklund
I häxjaktens skugga, av Sarah Singleton
Juryn, av John Grisham
Konungens kärlek, av Norah Lofts
Dansar med vargar, av Michael Blake
Du gamla, du fria, av Liza Marklund
Anhörig, av Katerina Janouch
Agnes Cecilia, av Maria Gripe
Det femte barnet, av Doris Lessing
Övertalning, av Jane Austen
Älskade, av Toni Morrison

Läste inte:
Rovfåglarnas tid, av Elisabet Nemert
Presidentens hustru, av Curtis Sittenfeld


Jag har alltså lyckats läsa 18st böcker av 20st. Det är jag minsann lite missnöjd med eftersom att jag tänkt börja läsa ut alla böcker på dessa listor, men jag får väl skylla på att kurslitteraturen har tagit upp en massa tid istället.

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att du har läst Skamfläck. Hoppas att du tyckte om den!
    /Caroline Engvall (författaren).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var riktigt, riktigt bra! Har recenserat den här:

      http://bokenartankensbarn.blogspot.se/2012/04/skamflack-av-caroline-engvall.html

      Radera