torsdag 2 augusti 2012

Månadens många boktips!

Den här månaden har det varit så himla många bra boktips, men jag har valt ut fem stycken böcker som jag blev sådär extra sugen på! De finns därför nu med på att-läsa-listan!



Sommarljus och sen kommer natten av Jón Kalman Stefánsson som recenserades av Monika på Bokföring enligt Monika. Den här verkade vara något för mig, lite mysig på något vis.




Nya kontakter av Sophie Kinsella som recenserats av många under den närmaste tiden, men bland annat av Bokälskarinnan, beasbokhylla-, Nilmas bokhylla, Bellas bokblogg och TinaO. Den här boken verkar vara sådär lagom underhållning på sommaren, då man ligger i solen på stranden och bara slappar.




Badskumt av Katarina Johansson som recenserades på En bok om dagen. Låter som en intressant, men kanske något läskig bok - vågar man ta reda på alla farliga ämnen som gömmer sig i badrummet?



Den vita frun av Frida Skybäck som har recenserats på bland annat Calliope books och flickan&böckerna. Jag har varit intresserad av denna bok ett tag och den har verkligen fått gott betyg på många håll, så nu ska jag göra slag i saken och skriva upp den på att-läsa-listan!


Modershjärtat av Katerina Janouch som bland annat recenserats på Bokmamma, Malins bokblogg och En bok om dagen. Jag vill ju givetvis läsa vidare om Cecilia Lund och se vad som händer henne och hennes familj. Vill läsa den nu, nu, nu!

2 kommentarer:

  1. Åh, jag hoppas du kommer att gilla Sommarljus... den är verkligen mysig och lite speciell.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tyckte att den verkade mysig! Ska se om jag hinner med den i höst kanske :)

      Radera