lördag 6 oktober 2012

Färger i bokhyllan!

Nu har jag kollat igenom bokhyllan via alfabetet och det blev ju plötsligt en väldigt populär idé och bloggar som Bokföring enligt Monika, Lite av varje men kanske mest böcker, beasbokhylla, ielinashylla, TinaO, BokMamma, Eli läser och skriver och Enligt O hängde på min idé, vilket var väldigt roligt! Det är kul att få kika in i allas bokhyllor!

När jag gick igenom bokhyllan på det här sättet så kände jag att jag fick lite mer koll på allt jag inte läst och det blev av att läsa många av dem. Så nu tänkte jag fortsätta med att gå igenom bokhyllan fast med annat tema. Nu blir det färger! Jag ska leta efter böcker med den aktuella färgen och böcker vars titel har något med färgen att göra.

Det blir färgerna röd, orange, brun, gul, grön, blå, svart, lila, rosa och vitt!


 
Här är länkarna till alla mina bokstäver:
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
Det visade sig att jag inte hade några böcker som började på Q, W, X, Y eller Z .




3 kommentarer:

  1. Kul eller hur, här är mitt alfabete: http://hannelesbibliotek.blogspot.se/search/label/Alfabet%20f%C3%B6rfattare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du körde på författare istället! :)

      Radera
  2. (svårt med titlar, olika språk, räkna med artikel eller inte?)

    SvaraRadera