lördag 3 november 2012

Massa böcker och trasiga väskor

Nu har jag en hel hög med böcker att hämta från biblioteket! Bland annat Pepparkakshuset av Carin Gerhardsen, PS Jag älskar dig av Cecelia Ahern och Under lejonets blick av Maaza Mengiste. Jag får nog ta med mig en extra påse för min väska har gått sönder. Remmarna sitter inte längre kvar i själva väskan om man inte kör lite tillfälliga knep. Så väskan får numera ligga i cykelkorgen och bäras utan handtag om det är mycket i den.

Det här med väskor är sannerligen ett problem! Jag förbrukar mina i en hiskelig fart på grund av alla böcker som släpas fram och tillbaka till bibliotek och universitet. Men den här jag har nu får allt hålla fram till nyår i alla fall, sedan ska jag unna mig en ny väska. Och den måste vara stor. Hur ska alla böcker annars få plats?

4 kommentarer:

  1. hihi, tufft med böcker, dags att skriva till tomten om en ny väska...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det står helt klart med på önskelistan ;)

      Radera
  2. Boken "PS. Jag älskar dig" är underbar!! Jag grät som ett litet barn hela boken igenom..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, låter lovande! Själv har jag bara sett filmen innan men gillade den :)

      Radera