tisdag 13 november 2012

Utmaning: This or that

Jag blev taggad av BokLiz för ett tag sen och här kommer svaren:

01. Ljudbok eller bok i handen?
Bok i handen helt klart, men gillar ljudböcker när jag är för sjuk för att orka något annat än att blunda och vila - då är det perfekt.

02. Pocket eller inbunden?
Jag är nog lite kluven här. Inbundet är så mycket finare men om jag ska ha med mig böcker eller sola när jag läser så är ju pocket smidigare. Men kan jag sitta bekvämt i soffan väljer jag hellre inbundet. Jag säger inbunden!

03. Påhittat eller verklighetsbaserat? (Fiction/non fiction)
Jag gillar båda men det beror mest på humöret vilket jag väljer. Men vanligtvis läser jag ju fiction.

04. Harry Potter eller Twilight?
Harry Potter utan tvekan.

05. Fantasyvärld eller vår värld?
Oj, det är ju så olika! Jag gillar verkligen fantasy men tycker om att läsa om vår värld också. Nej, det får bli båda.
06. Kindle, iPad eller annat?Inget av dessa, vill ha "riktiga" böcker.

07. Låna eller köpa böcker?
Jag gör både ock men lånar de allra flesta böcker jag läser.

08. Bokhandlar eller online?
Jag handlar nog bara online faktiskt, även om jag verkligen gillar bokhandlar, men utbud och pris gör att online vinner i slutändan.

09. Ensamstående bok eller trilogi?
Är boken riktigt bra så älskar jag om det finns fler böcker. Men jag gillar ensamstående böcker också, allt behöver inte en fortsättning.

10. Tjock bok eller kort bok?
Korta böcker är bättre för att de går fortare men om en bok är riktigt bra vill jag givetvis ha den tjock!
11. Romans eller action?
Romans får det nog bli där. Fast det beror ju i och försej på hur man definierar action..

12. Mysa under en filt eller steka i solen?
Mycket hellre mysa under en filt, men om somrarna är det också härligt att få steka i solen.

13. Varm choklad eller latte?
Varm choklad!

14. Läsa recensioner eller bilda egen uppfattning?Dessa två behöver väl inte stå emot varandra? Jag läser gärna recensioner för att få tips om böcker, men bildar mig såklart en egen uppfattning när jag väl läser.
 
Jag gissar att väldigt många redan gjort denna, men om någon inte gjort den och känner sig sugen på det, så kan ni anse er taggade!

2 kommentarer: