torsdag 3 januari 2013

Bokåret 2012

Såhär har bokåret 2012 sett ut...

Antal sidor lästa: 47 384 sidor
Antal böcker lästa: 186st
Antal omläsningar: 63st

Antal skönlitterära böcker: 157st
Antal facklitteraterära böcker: 21st
Antal barn- och ungdomsböcker: 79st
Antal sanna historier: 23st

Antal kvinnliga författare: 136st
Antal manliga författare: 53st

Antal pocketböcker: 44st
Antal inbundna böcker: 142st

Antal omläsningar av det totala antalet lästa böcker:
Kvinnliga och manliga författare:

Pocket och inbundna böcker:
Fördelningen av lästa böcker över året:
Jag hade helt klart en dipp i slutet av året och speciellt då i november som var en riktigt kass läsmånad. Inte helt chockerande var sommarmånaderna de bästa läsmånaderna. Hoppas på liknande resultat över sommaren nu i år och håller tummarna för en liten ökning på övriga månader.

2 kommentarer:

  1. Ojoj, vilken utförlig statistik du har fört! På en månad läste du halva min årskörd!! Notera antalet sidor vore intressant. Vore intressant att notera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det blev så det här året ;) Ja sommaren är alltid min höjdpunkt då plöjer jag böcker mest hela tiden tror jag ;)

      Radera