tisdag 9 april 2013

Liebster Blog Award!

Tack så jättemycket till Skrivande för utmärkelsen Liebster Blog Awards!
Tanken är att man ska svara på nio frågor och så skicka awarden vidare till fler bloggare.

1. Vad ville du bli när du var liten?
Oj! Det har varit jättemycket olika saker - skådespelare, författare, arkeolog, journalist, sångare och så vidare.

2. Vad är du idag?
För tillfället student som snart har en kandidatexamen i historia och som om lite mer än ett halvår kan titulera sig som socionom.

Häftiga Kinesiska muren vore inte fel att se på riktigt!
3. Vart vill du helst resa?
Jag har alltid velat se Grekland, men det finns även många andra ställen som jag vill besöka. Det vore ju exempelvis inte helt fel att gå på kinesiska muren.

4. Var ser du dig själv om fem år?
Lycklig och nöjd med livet, arbetandes inom socialt arbete och med alla mina nära och kära omkring mig.

5. Rött eller vitt?
Pratar vi vin så föredrar jag vitt.

6. Sommar eller vinter?
Jag älskar vintern men för tillfället längtar ju varenda liten centimeter av min kropp efter sommar och sol!

7. Skog eller hav?
Skog helt klart. Jag gillar hav också men det är en väldigt speciell känsla med skogar som inte finns någon annanstans.

8. Vad gör dig ledsen?
Alla hemskheter i världen, all ondska som ibland gör att man inte förstår hur människor orkar leva vidare. Allt det där som får en att känna att allting är hopplöst.

9. Vad är det bästa du vet?
Allting som jag älskar, mina nära och kära, att skratta, att läsa, att få vara ledig flera dagar i sträck, att vara i solen, att pyssla, att mysa med tända ljus och allt annat som får mig att bli glad ända in i själen.

Och så ska jag ju då skicka vidare. Jag tror att det är många som redan har fått den här awarden, men jag väljer att skicka vidare den till BokLiz, romeoandjuliet, Nellons bokblogg och Bokmilaskogen. Jag tror att flera av er redan fått den men i sådana fall fick ni en till!

4 kommentarer:

  1. Men tack! Jag har dock redan gjort den, men uppskattar gesten såklart :) Grekland är helt underbart, dit måste du bara åka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har längtat till Grekland länge! Hoppas att det kan bli relativt snart i alla fall :)

      Radera
  2. Kul att läsa dina svar! Håller med om att det skulle vara häftigt att strosa runt på kinesiska muren :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst vore det! Tänk vad härligt att få stå där på riktigt, vilken känsla! :)

      Radera