torsdag 9 maj 2013

THG Day 5: Your favorite fight/battle scene

Thresh under träningarna
Här måste jag nog säga scenen med Katniss och Clove där Thresh senare kommer in. Där satt jag verkligen som på nålar! Och jag tycker verkligen om hur rå Clove är, vilket verkligen visar hur långt spelen får barnen att gå. Att Tresh sedan också kommer in och slåss för Rues skull, är nog en stor anledning till att jag gillar scenen.

Det finns kanske andra bra scener men just denna är nog den som jag minns bäst och tycker om av flera orsaker.  Det är en intressant blandning av hjärntvätt, lojalitet och rädsla.

Clove under träningarna

""Nu är det slut", tänker jag och hoppas för Prims skull att det ska gå snabbt. Men Clove vill njuta av tillfället. Hon tycker till och med att hon har gott om tid. Utan tvekan är Cato i närheten och vakar över henne medan han väntar på Thresh och kanske Peeta.
"Vart har du pojkvännen, Distrikt 12? Har han inte lämnat in än?" frågar hon."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar