lördag 18 maj 2013

THG Day 8: The character you are most like

Oj, så svårt. Det är klart att det finns karaktärer i Hungerspelen som man gärna skulle vilja låna lite karaktärsdrag av men om det faktiskt är något som stämmer in på min personlighet är ju en annan femma. Jag har nog inget direkt svar att ge och säger istället att jag hemskt gärna skulle vilja ha en sked av Katniss mod, Cinnas värme och Peetas godhet för det skulle nog bli en ganska bra smet!

Katniss
 "Jag trycker Peetas hand en sista gång som en signal och till farväl. Sedan börjar vi räkna. "Ett." Tänk om jag har fel. "Två." Kanske struntar de i om båda dör. "Tre!" Nu är det för sent att ändra sig. Jag lyfter handen till munnen och tar en sista titt på världen. Bären har just passerat mina läppar när trumpeterna tjuter."
 
Cinna
""Och kom ihåg en sak: Jag får inte satsa pengar, men om jag fick det skulle jag satsa på dig." "Menar du verkligen det?" viskar jag,
"Ja, det gör jag" säger Cinna. Han böjer sig ner och kysser mig på pannan. "Lycka till, eldflicka.""

Peeta
"Vad tyckte egentligen Peeta, när jag dök upp där inne på arenan och hade fått brännskademedicin och bröd medan han, som låg för döden, inte hade fått någonting - som om Haymitch höll mig vid liv på hans bekostnad.
"Hör du, pojk, ..." börjar Haymitch.
"Det spelar ingen roll, Haymitch. Jag vet att du var tvungen att välja en av oss. Och jag hade velat att du valde henne."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar