fredag 5 juli 2013

Sommarens följetong i DN - läser ni?

Är det någon mer som läser sommarens följetong i DN som är Stenhjärtat av Katarina Wennstam? Jag riktigt längtar efter att få bläddra upp kulturdelen av just den anledning! Jag fastnade inte direkt men det beror nog mest på att jag inte alls är van att gå upp när klockan inte ens slagit 06.00. Efter ett par dagar fastnade jag dock totalt och nu blir jag sådär härligt otålig tills jag får läsa nästa del.

Det är också kul att det är lite socialt arbete med i bilden. Det är sällan man ser det i böcker annat än i självbiografier som mest lyfter upp gruppen socialarbetare som riktigt vidriga och känslokalla människor. Det är synd, för det finns ju massa dramatik att hämta inom socialt arbete - men kanske är jag partisk i den frågan, det är trots allt inte långt kvar innan jag på riktigt kan kalla mig socionom även om jag i praktiken ju redan jobbar med socialt arbete.

I vilket fall som helst så är det en jätteintressant historia i Stenhjärtat och teorierna flyger omkring i mitt huvud. Det är riktigt svårt att ge sig till tåls med bara några ynka sidor per dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar