torsdag 1 augusti 2013

Läst i Juli 2013

Ja men nu börjar det faktiskt bli lite ordning på torpet! Det här har varit en ganska bra läsmånad, tror det är den bästa på hela året hittills (vilket säger en del om min lästakt det här året, för annars brukar de flesta månader se ut såhär). Så nu gäller det bara att hålla det uppe, det finns ju så mycket som jag vill hinna läsa!
  • Jessica & Elisabeth - Hemligheter och missförstånd,  av Francine Pascal
  • Heja, heja! av Martina Haag
  • Supermat - vägen till ett friskare liv, av Helena Nyblom
  • Dödssynden, av Harper Lee
  • Jungfruns älskare, av Philippa Gregory
  • Två eller tre saker jag glömde berätta för dig, av Joyce Carol Oates
  • Det är så logiskt alla fattar utom du, av Lisa Bjärbo
  • Skuggbarn, av Caroline Engvall
  • Om jag kunde drömma, av Stephenie Meyer
  • Livskraft, av Helena Nyblom
  • Ät rätt, må bättre, av Anna Skipper & Bert Karlsson
  • Hälsosam livsstil och det goda livet, av Mai-Lis Hellénius
  • Vägen till friskare hud, av Helena Nyblom
  • Kom i form på 30 dagar, av Laila Bagge
  • Kulla-Gulla löser en gåta, av Martha Sandwall-Bergström

Antal böcker lästa: 15st
Skönlitteratur: 6st
Facklitteratur: 9st
Barn- och ungdomslitteratur: 5st

Pocket: 4st
Inbundna: 11st
E-bok: -

Omläsningar: 3st
  
Svenska: 15st
Engelska: -
Annat språk: -

Kvinnliga författare: 15st
Manliga författare: 1st
    
Köpt själv eller fått: 6st
Lånat på biblioteket/av vän: 9st

Antal sidor lästa: 3 423 sidor

De två böcker jag tyckte bäst om var: Det är så logiskt alla fattar utom du och Skuggbarn.

2 kommentarer:

  1. Imponerande med så många böcker! Jag verkar ha någon mental gräns vid åtta böcker i månaden, lyckas aldrig komma över den...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte alls lika mycket tid längre för läsning så det är mest därför jag varit missnöjd med tidigare månaders antal lästa böcker - men nu börjar det bli lite bättre äntligen :) Det är ju så individuellt vad man hinner och vill hinna och åtta böcker är ju också många böcker, cirka två i veckan ju :)

      Radera