onsdag 11 september 2013

Halva tiden för historietemat!

Nu har halva tiden gått för historietemat då jag tänkte läsa dessa böcker inom temat Tudorfamiljen:
 
  • Jungfruns älskare, av Philippa Gregory
  • I drottningens närhet, av Philippa Gregory
  • Arvet efter Anne Boleyn, av Philippa Gregory
  • The Confession of Katherine Howard, av Suzannah Dunn
  • The Queen's Sorrow, av Suzannah Dunn
  • Jane Seymour - Henry VIII's true love, av Elizabeth Norton

  • Hittills har jag läst Jungfruns älskare och The Queen's Sorrow. Så jag har främst fått mer inblick i Elizabeths och Marys liv, nu framöver blir det mer åt Anne Boleyn tror jag. The Queen's Sorrow blev jag dock besviken på, det var alldeles för lite om Mary, fick inte alls någon bra bild av henne då boken ju knappt handlade om henne.
    
    Elizabeth
    Mary
    För att hålla takten helt så skulle jag ju ha hunnit med en till nu till halvtid då tanken varit att jag skulle läsa en bok i månaden. Men jag har ett par på ingång nu i alla fall så förhoppningsvis hinner jag med alla.

    Jag har också börjat se om The Tudors igen - grymt bra serie! Det är lite synd att det går så snabbt i slutet bara, de hade kunnat ägna lite mer tid åt de senare fruarna också tycker jag. Men det är klart, serier kan ju inte fortsätta i all evighet heller. För tillfället har jag i vilket fall bara kommit till fru nummer ett - Catherine of Aragon.

    Maria Doyle Kennedy som Catherine

    Nu näst på tur är mer The Tudors och antingen I drottningens närhet eller Arvet efter Anne Boleyn.

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar