måndag 11 november 2013

Uppdatering av nedräkningar

- Dagar kvar tills jag tar examen: 67
- Dagar kvar tills flytten: 39
- Dagar kvar tills Catching fire kommer på bio: 9
- Dagar kvar tills Nyckeln släpps: 4
- Dagar kvar tills julafton: 43

Vissa saker börjar verkligen närma sig nu! Vissa märks mer än andra.


Examen känns aningen närmare när jag nu gått på kursintrot för den allra sista kursen jag kommer att läsa på socionomprogrammet. Såg till min belåtenhet att vi har en hel uppgift som jag utan problem kan svara på redan nu eftersom jag jobbar med just det som frågan gäller. Det här med att vara timanställd samtidigt som man jobbar är verkligen bara positivt! Stressen kan jag ta.

Flytten känns också närmare och vi packar hela tiden lite i taget. I helgen rensade vi ut och packade ner hela förrådet så därnere är det bara flyttlådor nu - färdiga att lastas in sedan!

Catching fire känns också härligt nära nu! Mindre än två veckor tills jag kommer att se den på bio. Det ska bli så roligt att se vad de gjort av boken!

Nyckeln är ju så nära att man nästan kan ta på den! Tyvärr är jag nummer 17 på reservationslistan på biblioteket men jag tänker att det brukar vara flera ex som köps in och då borde det rulla på rätt snabbt ändå. Mitt största problem är att vi ska hinna flytta innan jag kommer först i reservationslistan. Hemska tanke! Då får jag stå i en ny lista i vår nya hemstad och bara gudarna vet vilken plats man hamnar på då!

Julafton känns dock ganska långt bort. Kanske för att jag vet att jag inte kommer kunna julpynta så tidigt i år och kommer att få vänta tills vi flyttat in i vår nya lägenhet. Men det får gå - det blir desto mysigare sedan!

2 kommentarer:

  1. Skrev en bokrecention om nyckeln, tyckte boken var riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, den måste jag läsa! Ska kika på din recension genast! :)

      Radera