lördag 12 april 2014

Jag heter inte Miriam - nu eller vänta?

Jag är väldigt sugen på att läsa Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson! Först var jag inte alls intresserad av boken men av en slump läste jag mer om handlingen och fastnade totalt! Det känns definitivt som ett ämne som intresserar mig. Så jag bestämde mig för att läsa den, nu är bara frågan om jag ska reservera den på biblioteket och vänta på den förmodligen extremt långa kön, eller om jag ska köpa den direkt? Eller vänta ett tag?

Jag har emellertid en massa andra böcker som väntar på att läsas så på det sättet lutar jag ändå åt att vänta. Men samtidigt känns det som att jag helst vill läsa den nu. Jag har dock tänkt köpa skor den här månaden också och då kanske inte boken ryms i min budget som just nu belastas av en del bilutgifter.

Jag kanske ska vänta tills nästa månad och känna efter lite. Vill jag fortfarande läsa den nu, nu, nu så köper jag den då. Har känslan av att vilja ha den i händerna på sekunden svalnat något så kanske jag reserverar den på biblioteket istället.

Hur gör ni när ni redan har massa att läsa och det kommer ut en bok som ni verkligen vill läsa på direkten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar