torsdag 12 juni 2014

Semester!

Den här veckan har jag en liten paus från jobbstressen. Jag har tagit ut en semestervecka och jag har hittills njutit otroligt mycket av den! Jag känner att jag behöver den här veckan för att samla krafter inför en sommaren som kommer vara väldigt stressig och fylld med väldigt mycket arbete. Men jag har under veckan kommit fram till att jag inte ska ta med mig jobbet hem, jag ska ta djupa andetag och reda i den röran jag kan och det jag inte hinner med det hinner jag helt enkelt inte med. Och det kommer såklart vara jobbigt, för jag tvivlar på att jag slipper de där små charmtrollen som skriker att hela verksamheten är helt inkompetent och ber mig fara åt fanders, för de har varit ett par stycken under våren och jag tvivlar på att de går i ide under sommaren. Man kanske kan hoppas att de också mår bra av lite semester och kanske inte är fullt så aggressiva då.

Min semestervecka är emellertid inte slut ännu! Så jag kommer att fortsätta att äta långa sköna frukostar på balkongen, gå powerwalks runt ån i närheten och såklart läsa, läsa, läsa! Just nu har jag tagit mig an Kallentofts andra bok i serien om Malin Fors - Sommardöden. Så nu ska Sommardöden och jag ha en liten dejt på balkongen med solen och svalkande isvatten som sällskap! Hoppas ni också kan njuta av solen idag!

2 kommentarer:

  1. Hoppas semesterns sista dagar blir supertrevliga! :)

    SvaraRadera
  2. Det låter som att du behöver semester! Själv räknar jag nästan dagarna till min.. Men det är några veckor kvar.

    SvaraRadera