lördag 5 juli 2014

Nytt fint omslag!

Rovfåglarnas tid av Elisabet Nemert kommer i höst att släppas i nytt fint omslag. Jag har boken som pocket och har faktiskt aldrig riktigt gillat det omslaget. Riktigt bra böcker föredrar jag dessutom i inbundet format. Men så såg jag det här nya fina omslaget och fick genast ett dilemma. Jag har redan boken, den ska släppas i ett superfint omslag - ska jag köpa?

Jag brukar försöka motivera sådana här köp med att jag ju kan ge bort den gamla utgåvan och därmed ändå bara ha en utgåva av boken. Samtidigt känns det så onödigt att köpa flera varianter av samma bok. Det finns ju massa nya böcker man vill köpa också och det känns på sätt och vis mer värt att lägga pengar på det än på flera varianter av böcker man redan har.

Ett riktigt boknördigt dilemma det här.

Hur brukar ni göra? Köper ni nya utgåvor av böcker ni redan har om de är finare än de ni har?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar