måndag 29 december 2014

Bok till film-taggen

Rebecca på bloggen Booktwiin taggade mig till Bok till film-taggen! En jätterolig utmaning! Tack Rebecca!

Regler
Varje person som blivit taggad får 7 filmatiseringar baserade på böcker som man sedan ska sätta en passande GIF till baserat på vad man tycker om just den filmatiseringen. Filmerna kan vara sådana som är gamla, nya eller sådana som inte har blivit släppta ännu (bara fantasin och förmågan att googla sätter gränserna!).

Varje person som blivit taggad får sedan tagga 5 personer och ge dem 7 filmatiseringar.


Här är böckerna/filmerna som jag fick:
1. Cirkeln av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg
Älskar böckerna och ser verkligen fram emot första filmen!



2. Beautiful Creatures av Kami Garcia & Margaret Stohl
Har inte alls fastnat för denna och har varken läst boken eller sett filmen.



3. Sju jävligt långa dagar av Jonathan Tropper
Har varken läst eller sett och har inte riktigt någon uppfattning om den.



4. Svindlande höjder av Emily Brontë
Så fin. Ska försöka läsa boken under nästa år.



5. Carrie av Stephen King
Sådär härligt mysrysig även om jag tycker att filmatiseringarna ibland tappar budskapet lite.

 

6. Great Gatsby F. Scott Fitzgerald
Har inte sett denna ännu! Måste bli ändring på för jag tror att den är bra.

 

7. Bridget Jones dagbok av Helen Fielding
Lite sådär lagom rolig, både filmen och boken. En bra filmatisering.


Jag taggar:
Beroende av böcker
Jag och mina böcker
BokLiz
23 minuter
Jennifers hörna

Jag har ingen aning om ifall ni kanske redan har gjort den här utmaningen, i sådana fall kan ni strunta i detta om ni inte vill göra den en gång till.

Böckerna/filmerna ni får av mig är i alla fall:
1. En julsaga av Charles Dickens
2. Revolt, av Suzanne Collins
3. Svinalängorna, av Susanna Alakoski
4. Varsel (The Shining) av Stephen King
5. Twilight-serien av Stephenie Meyer
6. Anna Karenina av Leo Tolstoj
7. Sprängaren av Liza Marklund


2 kommentarer:

  1. Haha det var jag som skapade taggen, men tack ändå ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha okej då var det helt överflödigt att jag taggade dig då ;)

      Radera