lördag 4 april 2015

Mat av en mästerkock

I veckan var det ju final i årets Sveriges mästerkock. Jag brukar alltid slötitta på det eftersom sambon tycker att det är kul. I slutet brukar jag dock alltid bli lika engagerad som han och finalen var faktiskt riktigt spännande. Jag blir så himla imponerad av hur duktiga de är! Det är flera gånger som jag känner att jag inte ens förstår vad utmaningen går ut på när de slänger sig med matlagningstermer som jag aldrig hört förut. Och vilka rätter de får till!

Jag är ingen mästerkock men tycker att det är roligt att laga mat till och från. Jag är kanske lite mer för att baka men matlagning är också roligt. Hur som haver så släpper ju alltid vinnaren i Sveriges mästerkock en egen kokbok efter vinsten. Jag blev faktiskt ganska sugen på att köpa Mat av Mastio som vinnaren Sandra Mastio nu har släppt. Jag gillar hennes inställning att alla kan laga bra mat om man bara försöker och att det som stoppar en är att man inte tror att man kan. Så är det nog ganska ofta med andra saker också. Vi klarar nog av mer än vad vi tror men försöker aldrig för att vi inte tror att vi klarar av det.

Mat av Mastio finns bland annat att köpa här, här och här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar