onsdag 19 augusti 2015

Välkommen överraskning i brevlådan


Igår fick jag en väldigt trevlig överraskning i brevlådan! Ett stort tack till det fina förlaget Modernista som utan att jag efterfrågat det skickat Linna Johanssons debutroman Lollo! Jag kastade mig över den direkt och har hittills läst ungefär en tredjedel av boken. Jag gillar den hittills. Det var nog inte vad jag hade väntat mig men det är absolut ingen nackdel. Det ska bli spännande att se hur den fortsätter.

Jag blev sugen på att läsa den här boken när Modernista skickade ut sin höstkatalog så därför var det väldigt roligt att få den hemskickad. Det är också otroligt härligt att ha semester och därför kunna kasta sig över nya böcker direkt.

Såhär beskrivs boken på Bokus:

"Lollo och Lidija vet inte vad de vill med sina liv. De vet bara vad de inte vill: vuxenlivets konventioner och bojor, familj, jobb och leda. Efter gymnasiet väljer de i stället att bara driva runt. Men nu börjar tiden rinna ut, pengarna är slut och rastlösheten plågar dem. Då äger ett oväntat möte rum. En karismatisk ledare välkomnar dem in i sin krets, där festerna avlöser varandra och pengar inte är något problem.

 Det ser ut som en dröm, som en plötslig och oanad utväg. Men det visar sig snart vara någonting helt annat.

Lollo är en brett uppslagen roman om två unga kvinnor i en fiktiv stockholmsk stadsdel, med många aktuella inslag, så som den nya sorts prostitution som växt fram via internet."

Stort tack till Modernista för recensionsexet! 

4 kommentarer:

  1. Ska bli intressant att höra vad du tycker om den! Kan inte riktigt bestämma mig för om jag vill läsa den eller inte :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är som sagt inte alls vad jag väntade mig men jag gillar den hittills. Du får kolla in recensioner sedan så brukar man ju kunna känna efter om det är något man vill läsa eller inte :)

      Radera
  2. Intressant story, och extrakul att få hem en bok man vill läsa men man inte har väntat sig.

    SvaraRadera