fredag 6 november 2015

Slutspurt för nyårslöftena för 2015

Nu när jag ändå utvärderat lite med Höstens läslista så tänkte jag passa på att kolla av de litterära nyårslöftena för 2015 också. Och jag vet ju på förhand att det inte ser så ljust ut där. Men det får gå som det går. Jag tänkte att det ändå kunde vara kul att se hur mycket och vad jag behöver läsa för att uppfylla dem.

Just nu ser det ut såhär rent statistiskt:



De här nyårslöftena satte jag upp för 2015:


Bildkälla
1. Läsa 100st böcker
Ja, 58 lästa av 100 innebär ju att jag under november och december behöver läsa 42 böcker totalt för att nå upp till det här. Högst tveksamt om jag hinner det. För några år sedan hade det nog varit fullt möjligt men med heltidsjobb är det nog väldigt, väldigt tveksamt. Men vi får se vad det landar på.


Bildkälla
2. Läsa 30st hyllvärmare
7 lästa av 30. Det har visst inte blivit något speciellt stort fokus på hyllvärmare i år trots allt? Vi får se vart det slutar.


Bildkälla
3. Läsa 5st klassiker
2 av 5, alltså 3 kvar. Absolut inte omöjligt att uppnå med andra ord.


Bildkälla
4. Kaosutmaningen
20st böcker ska prickas av för att det ska vara godkänt och eftersom jag nu är uppe i 18 så tror jag att det här är det enda löftet som kommer att bockas av som godkänt.


Bildkälla
5. Försöka få ett bättre flyt på mitt Historietema och Författare i fokus.
Ett stort skämt. Jag har inte gjort någonting på någon av dem. Men (!) jag har en plan framöver. Det blir nog dock under 2016 som det här kommer att kunna bockas av så den blir nog eventuellt överflyttad till nästa års nyårslöften.


Satte ni upp några nyårslöften? Hur går det i sådana fall med dem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar