torsdag 5 maj 2016

#TBT Nya böcker som känns gamla och citat

Jag gillar ju det här med återblickar så tänkte börja med lite tbt - throwback thursday. Det lär inte bli varje torsdag till en början men lite då och då. Jag börjar med att blicka bakåt på 5 maj.


För fyra år sedan skrev jag ett kort inlägg för att tipsa om Cirkeln. Det känns väldigt länge sedan som den boken var ny. Jag har fortfarande inte införskaffat den sista delen i trilogin, Nyckeln, även om jag läst den. Det känns inte helt okej att bara ha två böcker i en trilogi man gillar. Såhär i efterhand kan jag känna att filmatiseringen av första boken drog ned serien lite för mig. Men böckerna förtjänar verkligen en omläsning snart!


För tre år sedan var det söndag och inte helt oväntat hittar vi där ett söndagscitat. Just den söndagen var det från Vi är inte sådana som i slutet får varandra av Katarina Sandberg.

"Det ska bli spännande. Ett studiebesök i allt jag föraktar. Plus att man säkert växer som människa om man möter sina rädslor. Det hade Beatrice sagt till mig och lagt huvudet på sned. Och jag hade spontant velat kräkas. Tur för alla inblandade att Beatrice inte är här. Det blir ju så tråkig stämning med kräk på golvet. Dessutom: väldigt tråkiga fläckar av magsyra på parkettgolv."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar