måndag 13 juni 2016

Den mörkaste hemligheten

Det är så roligt att få recensionsexemplar! I fredags kom Den mörkaste hemligheten av Alex Marwood från Modernista - stort tack! Jag började läsa så snart jag kunde och det är redan spännande - precis som det brukar vara från Marwood. Omslaget är så obehagligt, jag får kalla kårar redan där.

Såhär beskrivs boken på förlagets hemsida:

"När den treåriga flickan Coco – tvilling till identiska systern Ruby – försvinner under sin pappas femtioårsfest, väcker fallet en enorm uppståndelse i medierna. Flickans föräldrar är rika och har stort inflytande, liksom de vänner som samlats i det lyxiga sommarhuset vid havet.

Den mörkaste hemligheten
Vad hände egentligen den där ödesdigra kvällen?

Handlingen sträcker sig över två helger. Den första är den då Coco försvinner. Den andra den då de mörkaste av hemligheter till sist ska komma att avslöjas…

Den mörkaste hemligheten är en tät och känsloladdad psykologisk thriller – omöjlig att lägga ifrån sig – av författaren till succén Onda flickor."















2 kommentarer:

  1. Alltså. Så jävla läskigt. Vill ju läsa den men vet inte om jag vågar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet! Riktiga rysningar! Dock är den mer spännande än läskig om man tänker läskig som att inte kunna sova av skräck ;)

      Radera