tisdag 30 augusti 2016

Andra kvartalsrapporten för nyårslöftena




Nu har halva 2016 gått (okej lite mer) och det är därmed dags för den andra kvartalsrapporten för mina litterära nyårslöften. Det går inte superbra framåt måste jag säga. Men okej under omständigheterna ändå.

Det här är då mina nyårslöften för 2016:

1. Läsa 100st böcker
Hittills har jag läst 39st böcker och det är alltså 61st böcker kvar. Jag har läst ungefär 40% av vad jag tänkt hinna med under året och det är ju inte helt i takt med målet. Förhoppningsvis blir hösten bättre.


2. Läsa 30st hyllvärmare
 Jag har läst 10st hyllvärmare hittills i år och behöver alltså läsa ytterligare 20st för att klara av detta nyårslöfte. Det känns som en bra målsättning men kanske inte så troligt att det går att genomföra.

3. Läsa 5st klassiker
Efter att halva tiden passerat har det blivit noll och inga klassiker lästa. Skärpning!

4. Göra minst en Författare i fokus
 Hittills har jag inte påbörjat någon författare i fokus, så det får jag ju dra igång nu i höst om jag ska hinna med.

5. Göra minst ett Historietema
Ett historietema är påbörjat med svenskt 1700-tal i fokus och där är jag precis i slutet. Ska egentligen mest stämma av lite.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar