torsdag 11 augusti 2016

#TBT Recensioner x 2

Den 11 augusti har det inte skrivits mycket på bloggen faktiskt. Endast två inlägg, det ena 2012 och det andra 2015.

2012 var jag mitt inne i min genomläsning av Moa Martinson och därför ploppade det upp en recension av hennes Kyrkbröllop 11 augusti. Det känns som att det var länge sedan jag hade Moa Martinson som Författare i fokus. Jag upptäckte verkligen henne som författare då! Just Kyrkbröllop var dessutom en av mina favoriter.

"Kyrkbröllop är riktigt, riktigt bra. Bättre än Mor gifter sig! Moa Martinson visar här tydligt att hon utvecklats som författare och bättre kan disponera en historia. Underbar läsning!"



Förra året var det också en recension som skrevs 11 augusti - denna gången Barfotaflickan av Katerina Janouch. Jag var inte så jätteimponerad. Jag tror att just denna del i serien blev lite för mycket av de delar som jag tycker mindre om i serien om Cecilia Lund. Ibland blir det lite för orealistiskt helt enkelt.

"Överlag i serien så bryter hon sekretessen ständigt och tycks av någon märklig anledning alltid träffa andra yrkesutövare som inte heller vill utföra sitt jobb professionellt utan också bryter sekretessregler och liknande utan rimlig orsak. Men just i Barfotaflickan känner jag nog mest att nej, det är kanske inte så troligt att Cecilia springer på det ena mysteriet efter det andra."






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar